GDPR - Persondataforordningen
Indsamling af personoplysninger:
FSM-kirken i Danmark har brug for en smule data om vores medlemmer, og vi spørger derfor om følgende oplysninger i forbindelse med registrering af meldemsskab:
- Navn (vi vil så gerne kende vores medlemmers navne)
- Adresse (meget praktisk, hvis vi skal i kontakt)
- e-mail (dette er den primære kontaktform med vores medlemmer på personligt plan, og er praktisk taget et must)
- Telefon (ligeledes praktisk, og hjælper tit med til at identificere indbetalinger via eksempelvis MobilePay)
- Fødselsdag, -måned og -år (medlemmer under 18 år har jo frit medlemsskab, så den del giver sig selv... resten er primært fordi vi gerne vil vide lidt mere om vores medlemmer)
- (vi indsamler IKKE CPR-numre!)
Desuden har vi i vort medlemsarkiv økonomiske oplysniger om kontingent og støttebidrag, som er koblet til det enkelte medlem.
Brug af personoplysninger:
Formålet med brug af disse data er udelukkende for at kunne kommunikere med medlemmerne i forbindelse med:
- transaktioner vedrørende kontingenter og bidrag
- kommunikation i forbindelse med FSM-kirkens virke, så som
- konventer (generalforsamlinger)
- arrangementer og events, der er direkte relevante for FSM-kirkens medlemmer (generelt hvor FSM-kirken selv er aktiv deltager i eller arrangør af)
- øvrig FSM-info, som kan være relevant for FSM-kirkens medlemmer, netop i kraft af, at vi er sammen om vores tvivlssamfund
Vi benytter IKKE disse oplysninger til andet, og videregiver dem IKKE til andre! Det er os magtpåliggende at behandle disse personfølsomme oplysninger med stor respekt for, at de er afgivet i fortrolighed.
Samtykke:
I lighed med retningslinjerne for Perrsondataforordningen, tolker vi det således, at når et medlem melder sig ind og dermed selv har afgivet personoplysninger, så ligger der automatisk et samtykke heri.
Sikkerhed:
Vores medlemsdatabase og regnskabsprogram logger alle logins og enhver aktivitet, der er foretaget, med henblik på at sikre sporbarhed i de opslag, der bliver foretaget i disse programmer. Adgang til personlige medlemsoplysninger i meldemsdatabasen har kun medlemmer af Rådet (bestyrelsen) samt navngivne personer i den arbejdsgruppe, som håndterer medlemsregistreringer og -betalinger
Sletning af oplysninger:
Ved udmeldelse opbevarer vi dine oplysninger for det indeværende piratår (går fra 19. september til 18. september) plus maksimalt 90 dage. Herefter sletter vi dine data helt fra databasen.
I regnskabsprogrammet fremgår historiske fakturaer dog fortsat med navn, postadresse, e-mail og medlemsnummer i henhold til regnskabsloven i minimum 5 år.